دکتر احمد باقری مقدم

کانال تلگرام

کلینیک پزشکی ورزشی

ازون تراپی در درمان بیماری دیسک کمر و آرتروز

روش درمانی اوزون تراپی یا ازن درماتی روشی نسبتا جدید در درمان است. در حقیقت اوزون تراپی پاسخی است به تلاشهای علم پزشکی به یافتن جایگزینی مناسب برای کورتون درمانی..استفاده از گاز اوزون یا ازن درمانی روشی سالم در درمان عضلانی و مفصلی می باشد. در این روش درمانی از گاز ازن که غلظت آن توسط پزشک معالج تعیین می شود، به صورت کاملا تخصصی در بافت تزریق می شود و بر اساس تبدیل گاز ازن به اکسیژن در بافت رادیکال ها و انرژی آزاد می شود که درمان دیسک کمر ، درمان سیاتیک ،آرتروزمفاصل استفاده می شود.ازن درمانی به عنوان یک پیشرفت جدید و نوین در درمان درد و دیسک و آرتروز در پزشکی روز دنیا مطرح شده است.اوزون تراپی یا ازن درمانی دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و نیز اثرات ترمیمی می باشد. بنابراین اوزون تراپی در درمان دردهای ناشی از التهابات مفصلی و نیز دیسک های بین مهره ای، تنگی کانال نخاع، زخم های ناشی از دیابت و ... موثر می باشد.

اوزون تراپی یا اوزون درمانی برای دیسک کمر
افرادی که از روش اوزون تراپی بهره جسته اند بعد از گذشت دو روز درد در ناحیه مربوطه را به شدت از دست داده اند.اوزون درمانی برای دیسک کمر را گاهی یک نوع جراحی بسته هم می نامند و در واقع درمان جراحی بسته دیسک کمر به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها ازن درمانی کمر می باشد.

کاربرد اوزون تراپی در درمان آرتروز
اوزون تراپی در حالت معمول، در درمان آرتروز مفاصل زانو و شانه و آرتروز لگن استفاده می شود. اصولا در درمان آرتروز مفاصل از داروهای ضد التهابی، تزریق در مفصل و در موارد حادتر از جراحی تعویض مفصل استفاده می شود.در حالتی که بیماری تا آن حدی شدید نشده که پیشنهاد جراحی به وی داده شود تزریق گاز اوزون یا ازن درمانی می تواند خواص ضد التهابی، ضد درد و همچنین ترمیمی در بیمار مورد نظر داشته باشد. حتی ممکن است بسیاری از بیماران کاندید عمل جراحی را از طریق ازن درمانی نیاز به جراحی نداشته باشند.

در این راستا و شاید بتوان از همه آنها موثرتر از تزریق داخل مفصلی اوزون نام برد که از آن با عنوان اوزون تراپی زانو هم یاد می شود. تزریق ازن علاوه بر خصوصیات ضد التهابی، سیستم بازسازی را نیز در داخل مفصل فعال کرده و باعث بهبودی سریع بیماران مبتلا به آرتروز زانو می شود.آنچه در خصوص اوزون تراپی زانو بسیار مهم بوده و آنرا از سایر درمانها متمایز می گرداند، عوارض بسیار ناچیز و قیمت بسیار ارزان این نوع درمان نسبت به سایر راهکارهای درمانی می باشد.

عوارض اوزون درمانی چیست
حسن اوزون درمانی این است که عارضه خاصی ندارد و در واقع عوارض درمانی جز عوارض تزریق ساده چیز دیگری نیست. اما بعضی از بیماران ممکن است به ازن درمانی جواب کمی بدهند. سالها علم پزشکی به دنبال جایگزینی برای تزریق کورتن بود و در حال حاضر ازن درمانی این رویا را محقق کرده است

آدرس مطب : اصفهان خیابان شمس آبادی جنب بسیج و هتل پارت ساختمان آلا واحد 206

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بالش خوب چطور بالشی است؟تاثير ورزش در تناسب انداصفحه اصلیمطالب تخصصیمطالب عمومیگالری تصاویرسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگر